Vad gör jag om jag inte är nöjd med mitt köp?

Om du inte är helt nöjd med ditt köp får du självklart returnera beställningen till oss.
Returfrakten kostar 49 kr upp till 3 kg, 59 kr upp till 5 kg och 69 kr upp till 10 kg.
Om du gör ett byte är frakten för bytesordern kostnadsfri.

Hur länge har jag öppet köp?

Du har öppet köp i 14 dagar från mottagen beställning.

Hur returnerar jag hela eller delar av min beställning?

Gör så här:

  • Stoppa kläderna i kartongen de kom i och förslut väl.
  • Tejpa igen kartongen ordentligt och fäst returetiketten på utsidan. Om du använder kartongen som beställningen kom i ser du till att sätta returetiketten över den ursprungliga adressetiketten.
  • Lämna paketet till ett postombud. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet! Det är ditt bevis på att din retur är på väg till oss.

Om du har valt betalsätt Faktura kan det vara bra att förlänga förfallodatumet. Se ”Jag ska returnera order. Hur gör jag med fakturan?”

Vad kostar det att returnera hela eller delar av min beställning?

Det kostar 49 kr upp till 3 kg, 59 kr upp till 5 kg och 69 kr upp till 10 kg.

Jag hittar inte min returetikett. Vad gör jag?

Mejla info@activebysweden.se så fixar vi en ny åt dig.
Du kan välja mellan att få den per mejl eller post.

Har ni fått min retur?

Det tar ungefär en vecka för din retur att bli omhändertagen av oss. När vi har registrerat dina returnerade plagg får du ett bekräftelsemejl från oss, och därefter krediteras/återbetalas du. Du kan följa ditt returpaket tillbaka till oss på www.postnord.se med hjälp av ID-numret på kvittot du fick från postombudet.

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?

Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur. Det kan vara bra att förlänga förfallodatumet på din faktura om du vet att du ska skicka tillbaka din beställning. Det gör du antingen genom att logga in på Mitt Klarna, eller genom att kontakta oss eller Klarna. Det kostar givetvis inget att förlänga förfallodatumet.

Har du redan hunnit betala fakturan kommer Klarna att kontakta dig och fråga om vilket konto du önskar ha pengarna insatt på. Håll utkik efter mejlet från Klarna som kommer efter mejlet från oss! Har du betalat med Klarnas Pay with a click-tjänst kommer du inte att behöva uppge några kontouppgifter alls utan pengarna sätts in automatiskt.

Om du har valt att betala via direktbetalning kommer Klarna att sätta in summan till det konto du betalade från, antingen ditt bankkontonummer eller kontot som är knutet till ditt kort. Hur snabbt det går kan variera mellan olika banker. Har du frågor om återbetalning eller kreditering går det jättebra att ringa Klarna på 08-120 120 10, eller mejla på info@klarna.se.

Jag ska returnera order. Hur gör jag med fakturan?

Det bästa är att vänta med att betala fakturan till dess att vi har registrerat din retur och uppdaterat fakturan så att den bara gäller produkter du vill behålla. Vet du om att du ska returnera produkter är det bra att förlänga förfallodatumet, för då hinner din retur komma in till oss innan fakturan förfaller. Du kan förlänga fakturan med tio dagar genom att logga in på Mitt Klarna, alternativt kontaktar du oss eller Klarna så hjälper vi dig. Och självklart är det gratis att förlänga förfallodatumet. När vi har mottagit och registrerat din retur kommer du att få en ny uppdaterad faktura från Klarna.

Hur gör jag ett byte?

Om kläderna inte passade och du vill exempelvis byta till en annan storlek gör du så här:

  • Fyll i retursedeln som kom med din beställning. Följ instruktionerna och ange nya storleken i respektive beställningsrad
  • Skicka tillbaka produkterna som inte satt som de skulle, se ”Hur returnerar jag min beställning?”

Vi ger aldrig uppgifter du delar med oss till en tredje part. Vi skickar heller aldrig ut reklamerbjudanden eller annonser som inte är relevant till vårt varumärke eller produkter. Personuppgifter behandlas enligt §Personuppgiftslagen.

Till toppen